Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Δημοσιεύματα

Previous Next

Συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες από την ΚΗ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στον Τύμβο Καστά, στην Αμφίπολη.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, συνεχίστηκε η αφαίρεση των λιθόπλινθων από τον τοίχο σφράγισης και αποκαλύφθηκε σχεδόν ολόκληρη η πρόσοψη του ταφικού μνημείου, που αποτελεί μία εξαιρετικά πρωτότυπη σύνθεση για την αντίστοιχη αρχιτεκτονική του τύπου του μακεδονικού τάφου, του τελευταίου τετάρτου του 4 π.Χ αιώνα.

Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους δημοσιογράφους - Δημοσιεύματα από ολόκληρο τον κόσμο αναφέρονται στις ανασκαφές - Εκτενές ρεπορτάζ και από τον Τύπο των Σκοπίων

Πόσοι ακόμα θάνατοι πρέπει να συμβούν ώστε αυτό που ξεκάθαρα ονομάζεται μακελειό της Γάζας να σταματήσει; Το Ισραήλ και η Γαλλία έχουν μακρά παράδοση φιλίας και το Ισραήλ έχει το πλήρες δικαίωμα στην ασφάλεια, αλλά αυτό το δικαίωμα δε δικαιολογεί τους θανάτους των παιδιών και τη σφαγή των πολιτών. Η Χαμάς προφανώς φέρει συντριπτική ευθύνη σε αυτό το μακάβριο φαύλο κύκλο βίας, η οποία εξυπηρετεί πρωτίστως τους εξτρεμιστές, αλλά αυτό δε δικαιολογεί επίσης αυτά που ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών χαρακτήρισε ως εγκλήματα.

Αντιπολίτευση, όχι όμως με στείρα άρνηση αλλά με δημιουργική αντιπαράθεση υπόσχεται να κάνει στον Απόστολο Τζιτζικώστα, ο Μάρκος Μπόλαρης που… τερμάτισε τέταρτος στις περιφερειακές εκλογές του περασμένου Μαΐου. Σήμερα, παραμένει ανεξάρτητος βουλευτής Σερρών, ο οποίος όμως παρακολουθεί τις εξελίξεις, θεωρώντας πως ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πρέπει να εγγυάται την έξοδο της χώρας από την κρίση. Ο κ. Μπόλαρης απαντά επίσης στα σενάρια που τον θέλουν να βρίσκει το… δρόμο του προς Κουμουνδούρου ή Αγίου Κωνσταντίνου μεριά, αν θα είναι τελικά υποψήφιος στη Β’ Θεσσαλονίκης και αποκαλύπτει πως «τα βγάζει πέρα» ένας… πολύτεκνος! 

Συνέντευξη στο Βαγγέλη Στολάκη

Ο Δημήτρης Σκουλίδης ήταν ο άνθρωπος-κρεμμύδι. Όσο τον ξεφλούδιζες έβρισκες κι άλλες πολλές διαστρωματώσεις, όλες αψές κι ευωδιαστές. Ήταν ένας ωραίος άντρας, ευθυτενής και ευγενής. Έμοιαζε μειλίχιος και «στρογγυλός» - ήταν άνθρωπος με γωνίες, με ισχυρές απόψεις, με κοφτερή σκέψη που χτύπαγε στο κόκαλο. Ήταν θρέμμα εκείνης της ανεπανάληπτης «δρακογενιάς» - η φίνα λιτότητα, που άφηνε ο τίτλος του μελλοθάνατου, είχε ζυμωθεί με τον χαρακτήρα του.

 Δελτίο Τύπου
2.7.2014

Σχετικά με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της ΕΥΑΘ Α.Ε., όπου δηλώνει, μεταξύ άλλων, ότι “σέβεται τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας” η Κ 136 έχει να παρατηρήσει τα εξής:

Το ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσφατη συνάντησή του με τους εκπροσώπους των συνδιοργανωτών του Δημοψηφίσματος, τόνισε ότι δεν κάνει τίποτε από μόνο του, αλλά ότι πει η κυβέρνηση. Επομένως το θέμα είναι τι θα κάνει η κυβέρνηση μετά το Δημοψήφισμα, η οποία δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τη στάση της. Άρα το θέμα της ιδιωτικοποίησης δεν έχει λήξει, αντίθετα παραμένει ανοιχτό.

 Παρέμβαση για το ζήτημα της ΔΕΗ από τον ανεξάρτητο βουλευτή Σερρών και πρώην υφυπουργό Ανάπτυξης Μάρκο Μπόλαρη στην προσωπική του σελίδα στο facebook:

«Η μεταβίβαση του 30% της ΔΕΗ είναι μείζον πολιτικό θέμα ενεργειακής πολιτικής για τη χώρα και τους πολίτες, άρα αποτελεί αρμοδιότητα της Ολομέλειας της Βουλής και όχι των θερινών τμημάτων. 

Και αφού η συγκυβέρνηση υποστηρίζει ότι η πώληση «υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των καταναλωτών», 
ποιος είναι ο λόγος που επισπεύδεται η πώληση με επείγουσες διαδικασίες στα θερινά τμήματα και μέσα στον Ιούλιο;»

Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αυτοδιοικητικής Κίνησης για την Κεντρική Μακεδονία ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ –ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ στη Πιερία πρώην υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης κ. Εμμανουήλ Κοσμαδάκης καλεί ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΩΝ την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014 και ώρα 9 μ.μ. στο εστιατόριο ¨οδός Ύδρας¨ απέναντι από το Επιμελητήριο Πιερίας στην οδό 28ης Οκτωβρίου 2 στη Κατερίνη, με τσίπουρο και κρασί-ρεφενέ και χαλαρή πολιτική συζήτηση.
 
Αυτή τη φορά θα είναι μαζί μας και ο Μάρκος Μπόλαρης.
Σας περιμένουμε.

Με εκτίμηση
Εμμανουήλ Κοσμαδάκης
Πρώην Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας
Οικονομολόγος
πρώην Διοικητής ΨΝΠΟ

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδιασμών η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ποια είναι η στάση σας απέναντι σε αυτά τα σχέδια;

Δηλώνουμε κατηγορηματικά πως τόσο η ΕΥΑΘ όσο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι στρατηγικής σημασίας υπηρεσίες για την ανάπτυξη της περιοχής και εκφράζουμε τη ριζική μας αντίθεση σε οποιασδήποτε μορφής παραχώρησής τους. Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό. Πρέπει να είναι διαθέσιµο σε όλους. Δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο κερδοσκοπικής συναλλαγής. Ας μην αυταπατώνται όσοι υποστηρίζουν πως δήθεν με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ η τιμή του νερού θα μειωθεί και θα υπάρξει βελτίωση της ποιότητας των παρεχόµενων υπηρεσιώνκαι των υποδομών ύδρευσης. Υπάρχει μια αδήριτη λογική που διέπει σήμερα την αγορά, την οικονομία: ο ρόλος καμιάς ιδιωτικής εταιρείας δεν είναι να ασκεί κοινωνική πολιτική, ή να δρα σύµφωνα µε το ευρύτερο κοινωνικό συµφέρον. Το νερό είναι αγαθό µε µηδενική ελαστικότητα ζήτησης και η διαχείρισή του πρέπει να ασκείται εξ ολοκλήρου από το δημόσιο. Η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών παροχής ύδατος οδηγεί σε υψηλότερες τιµές και µε αµφίβολη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Όσοι εμφανίζονται σήμερα υπερασπιστές ή υποτελείς μιας σκληρής φιλελεύθερης πολιτικής που στο όνομα των μνημοναικών υποχρεώσεων της χώρας επιζητεί την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων και στρατηγικής σημασίας τομέων του δημόσιου βίου αποκρύπτουν τα ιστορικά προηγούμενα. Βολιβία: Το 1998 το ∆ΝΤ εγκρίνει δάνειο στη Βολιβία υπό την προϋπόθεση της ιδιωτικοποίησης όλων των δηµόσιων υπηρεσιών μεταξύ αυτών και της ύδρευσης. Το 1999 µε µυστικές διαβουλεύσεις η κυβέρνηση της Βολιβίας παραχωρεί το δίκτυο ύδρευσης σε πολυεθνικό εταιρικό σχήμα με επικεφαλής την αµερικανική Bechtel.Το 2000 οι αυξήσεις στα τιµολόγια του νερού οδήγησαν σε διαµαρτυρίες που κλιµακώθηκαν σε λαϊκή εξέγερση με 7 νεκρούς. Η κυβέρνηση αποφάσισε τότε τη διακοπή της συνεργασίας και η Bechtel αξίωσε αποζηµιώσεις 25 εκατ. δολαρίων όταν τα τα αποθεµατικά της τότε ήταν 14 δισ. ενώ της Βολιβίας µόνο 2,5 δισ. δολ. . παρόμοιες καταστάσεις είχαμε την Αργεντινή όπου μετά τη ιδιωτικοποίηση παρατηρήθηκε πως μετά την υποχρεωτική «παραίτηση» του 50% των υπαλλήλων της δημόσιας εταιρείας ύδρευσης η πολυεθνική πληρούσε µόνο το 45% των συµβατικών της υποχρεώσεων (νέες συνδέσεις, κλπ.) ενώ ζητούσε αλλαγές στη σύµβαση για να αυξήσει τις τιµές. Το 2003 διαπιστώθηκε ότι µόνο το 12% των λυµάτων περνούσαν από επεξεργασία ενώ το 88% χύνονταν στον ποταµό Ρίο Ντε Λα Πλάτα προκαλώντας µεγάλη καταστροφή. Στη Νιγηρία μετά την ιδιωτικοποίηση του δικτύου ύδρευσης µόνο το 60% του πληθυσµού έχει πρόσβαση σε πόσιµο νερό κακής επεξεργασίας. Στις Φιλιππίνες μέσα σε 5 χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του δικτύου ύδρευσης οι τιµές αυξήθηκαν κατά 500% ενώ το 2003 παρουσιάστηκαν κρούσµατα χολέρας και δυσεντερίας λόγω κακής επεξεργασίας και έλλειψης συντήρησης του δικτύου, προκειµένου να περιοριστεί το κόστος των εταιρειών. Για να προλάβουμε όσους μας επικρίνουν πως επικαλούμαστε παραδείγματα από χώρες με προβληματικές οικονομίας υπενθυμίζουμε πως : στη Βρετανία το 1989 η ιδιωτικοποίηση του φορέα ύδρευσης της Αγγλίας και Ουαλίας, επέφερε σε 10 χρόνια αύξηση του µέσου κόστους του λογαριασµού κατά 43%, στις 221 GBP ενώ στη Σκωτία που παρέμεινε δηµόσιος φτάνει στις 170 GBP. Στη Γαλλία όταν ιδιωτικοποιείται επί Σιράκ το 77% του δικτύου ύδρευσης της χώρας από τον επίδοξο αγοραστή της ΕΥΑΘ, η ∆ιεύθυνση Ανταγωνισµού διαπιστώνει σύντοµα ότι όσοι υδρεύονται από ιδιωτικά δίκτυα πληρώνουν 14% παραπάνω, χωρίς βελτίωση των υπηρεσιών. Μάλιστα, το 53% δηλώνει ότι δεν πίνει νερό βρύσης λόγω της κακής του ποιότητας.

Όσο για το αεροδρόμιο κατανοεί ο κάθε νοήμων πολίτης πως είναι εργαλείο ανάπτυξης για την περιοχή και αναπόσπαστο στοιχείο της στρατηγικής δύναμης του τόπου ως κόμβου μεταφοράς επιβατών και διακίνησης εμπορευμάτων. Επιπλέον η ονοματοθεσία του αεροδρομίου συνδέεται με τον ισχυρό συμβολισμό που πρέπει να εκπέμπει η δεδηλωμένη θέση μας για την ιστορική μας κληρονομιά. Εκτός κι αν κάποιοι αποφάσισαν ότι όλα είναι πλέον για ξεπούλημα.

Η ανεργία και η αποβιομηχάνιση έχουν αναδειχθεί σε μείζονα προβλήματα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Με ποιο τρόπο μπορεί η διοίκηση της Περιφέρειας να συμβάλει στην αντιμετώπιση τους;

Υπάρχουν άμεσης προτεραιότητας πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της ανεργίας αξιοποιώντας το νόμο για την κοινωνική οικονομία. Μπορούμε να στηρίξουμε την απασχόληση των ανέργων , μέσα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης. Έχουμε επεξεργασθεί το κατάλληλο σχήμα με την ίδρυση των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων ,οι οποίες συγκροτούνται από ανέργους και θα μπορούν να αναλάβουν τη διαχείριση τομέων του δημοσίου που σήμερα απευθύνονται σε εργολάβους. Από την άλλη υπάρχει το ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης για μια μακρόπνοη και βιώσιμη αναπτυξιακή προοπτική της Κεντρικής Μακεδονίας. Με την ανάδειξη της Περιφέρειας ως περιοχής προορισμού για θεματικό τουρισμό με την ανάπτυξη πολιτιστικών διαδρομών (π.χ το Βυζάντιο ως ζωντανή μαρτυρία, η Μακεδονία του Φιλίππου, του Αλεξάνδρου, του Αριστοτέλη) που θα τονώσει την τοπική επιχειρηματικότητα. Παράλληλα με την εστιασμένη στην ποιότητα καις την καινοτομία επιχειρηματικότητα η Μακεδονία γίνεται ελκυστική και ανταγωνιστική. για ένα νέο πρότυπο που πρέπει να δείξει ετοιμότητα για αειφορικό σχεδιασμό, για διάφανη άσκηση πολιτικής, για επενδύσεις που θα αποτελέσουν ισχυρές μοχλεύσεις για περιφερειακή ανάπτυξη.

Τόσο στη Χαλκιδική όσο και σε άλλες περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπως στις Σέρρες και το Κιλκίς επιχειρείται η έναρξη εξορυκτικών δραστηριοτήτων εγείροντας πλήθος αντιδράσεων από τους κατοίκους. Τι στάση θα κρατήσετε απέναντι στο θέμα αν εκλεγείτε;

Οι εξορυκτικές δραστηριότητες που είναι σε εξέλιξη σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας είναι ενδεικτικές της αντίληψης που διέπει κυβέρνηση και περιφερειακή αυτοδιοίκηση για τη διαχείριση του ορυκτού πλούτου της χώρας αλλά προ πάντων της προστασίας του περιβάλλοντος. Η παραχώρηση αδειών σε ιδιώτες για έρευνες σε χιλιάδες στρέμματα και στο ΙΓΜΕ για μεταλλευτική έρευνα του ορυκτού πλούτου είναι εναρμονισμένη στη λογική του ξεπουλήματος των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας. Συνιστά συμμόρφωση στις επιταγές των δανειστών και έκφραση της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που επειδή δεν θέλει να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή των ισχυρών και αδυνατεί να εκπονήσει ένα σχέδιο αειφορικής ανάπτυξης για τη χώρα επιλέγει τη μέθοδο της εκποίησης του δημόσιου πλούτου. Η δέσμευση εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων έκτασης που επιχειρείται για την εξόρυξη χρυσού σε περιοχές που έχουν ήδη ανακηρυχθεί δημόσιο μεταλλείο και η επιλογή αναδόχου εταιρίας για την εκμετάλλευση συνιστά πρόκληση για το περιβάλλον της περιοχής μας. Η επιφανειακή μέθοδος εξόρυξης χρυσού που θα εφαρμοστεί λόγω της μικρής αναλογίας κοιτάσματος στο εξορυκτικό υλικό απαιτεί παρεμβάσεις ευρείας κλίμακας. Οι συνέπειες τους θα είναι ιδιαίτερα τόσο στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής όσο και στο ευρύτερο πρότυπο παραγωγής και ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Συγκεκριμένα η εξόρυξη θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία του περιβάλλοντος ενώ τα βαρέα μέταλλα εξ αιτίας της σκόνης που αναδίδεται και μεταφέρεται σε μεγάλη ακτίνα είναι καρκινογόνα. Η διαδικασία απομόνωσης του χρυσού απαιτεί τη χρήση σημαντικών ποσοτήτων νερού που θα αποστερήσει την περιοχή από υδάτινους πόρους ενώ η χρήση του εξαιρετικά τοξικού κυανιούχου νατρίου θα μολύνει τους υδροφόρους ορίζοντες. Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση πρέπει να πρωτοστατεί στην προστασία του περιβάλλοντος, της υγείας των κατοίκων, των τοπικών οικονομιών. Αλλά μην ξεχνάτε πως στην Κεντρική Μακεδονία η κληρονομιά των πρακτικών Ψωμιάδη για το περιβάλλον βαραίνει και τη σημερινή διοίκηση Τζιτζικώστα που εκδίδει χωρίς περίσκεψη άδειες μεταλλευτικών ερευνών.

Ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ζει κάτω από το όριο της φτώχιας ως αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών. Ποια μέτρα θα λάβετε αν εκλεγείτε Περιφερειάρχης για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης;

Ως Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης είχα εκπονήσει ένα σχέδιο αντιμετώπισης της φτώχειας που δυστυχώς παρέμεινε αναξιοποίητο από τις διάδοχες ηγεσίες των Υπουργείων. Αξιοποιώντας πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παραμένουν σήμερα στα αζήτητα, εξαιτίας της απουσίας κατάλληλου σχεδιασμού, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα το ζήτημα προσφέροντας τη βάση για την επανένταξη στην αγορά εργασίας. Χρειάζεται κατάλληλη μεθοδολογία, μελέτη των δεδομένων και βέβαια ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης. Για το μείζον θέμα της υγειονομικής κάλυψης των ανασφάλιστων συμπολιτών μας προτείνουμε η Περιφέρεια να αναλάβει το άνοιγμα και λειτουργία όσων νοσοκομείων ή κέντρων Υγείας θελήσει να κλείσει το Υπουργείο. Εμείς ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ να το πράξουμε. Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση εδώ και δεκαετίες σ'ολόκληρη την Ευρώπη ασκεί την αρμοδιότητα της λειτουργίας των δομών της πρωτοβάθμιας περίθαλψης.Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας που βρίσκεται στη δίνη της κρίσης δεν μπορεί να μένει απαθής απέναντι σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα κοινωνικού αποκλεισμού.

Ο συνδυασμός μας «συμμετέχω» έχει ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης για την πρωτοβάθμια περίθαλψη, ώστε να μην μείνει κανείς συμπολίτης μας αβοήθητος.

α. Αξιοποιώντας το νέο ΕΣΠΑ αναλαμβάνουμε την λειτουργία αρχικά μίας δομής πρωτοβάθμιας περίθαλψης ανά Περιφερειακή ενότητα, με στόχο την διεύρυνση σε περισσότερες δομές.
β. Στα πλαίσια αυτού του σχεδίου αναλαμβάνουμε τις υπάρχουσες δομές που εγκαταλείπει ο ΕΟΠΥΥ.
γ. Αξιοποιούμε το νέο ΕΣΠΑ για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των νέων δομών της Περιφέρειας, καθώς και του προσωπικού. Όλα αυτά μέσα από το πρόγραμμα για την καταπολέμηση της φτώχειας.
δ. Παρέχουμε υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, ως πάροχος υπηρεσιών.
ε. Παρέχουμε υπηρεσίες στους χιλιάδες ανασφάλιστους συμπολίτες μας.

Ποια στάση θα κρατήσετε στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και συγκεκριμένα απέναντι στην καύση των απορριμμάτων και στην κατασκευή μεγάλων έργων μέσω ΣΔΙΤ;

Για μας τα απορρίμματα είναι κοινωνικός πόρος και ο κύκλος συλλογής-αποκομιδής – ανακύκλωσης τους πρέπει να βασίζεται σε μια σύγχρονη, περιβαλλοντικά βιώσιμη, πρακτική αυτή της ολοκληρωμένης διαχείρισής τους. Υπάρχουν οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καθορίζουν την εφαρμογή δικτύων πρόληψης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των απορριμμάτων. Όμως στην Ελλάδα συστηματικά αγνοήσαμε κάθε φιλική προς το περιβάλλον διαχείριση. Κι αυτό επειδή τα κριτήρια πολιτικής διαχείρισης των απορριμμάτων τα καθόρισαν εθνικοί εργολάβοι με την κυβέρνηση και συνεργαζόμενους περιφερειάρχες. Η πρότασή μας αφορά στην επικαιροποίηση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης στερεών αποβλήτων σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία που εφαρμόζεται σ’ ολόκληρη την Ευρώπη και η οποία έχει μεν κυρωθεί με νόμο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο αλλά παραμένει ανενεργή. Συγκεκριμένα στη χώρα μας επιχειρείται να περάσουμε από το “δόγμα του θάβω” στο “δόγμα του καίω”, κατά παράβαση των κοινοτικών κανόνων, αγνοώντας την επικαιροποίηση των περιφερειακών σχεδιασμών. Οι περιφέρειες οφείλουν να δράσουν σε απολύτως αντίθετη κατεύθυνση και όπως διαπιστώνουν οι πολίτες εμείς έχουμε σχέδιο και τολμούμε να θέσουμε το θέμα αγνοώντας οργανωμένα συμφέροντα που λειτουργούν σε μια κερδοσκοπική λογική που βλάπτει τη δημόσια υγεία και είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον. Προτείνουμε την άμεση εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Πολιτικής με δημιουργία δικτύων πρόληψης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, με στόχο τη μείωση των απορριμμάτων κατά 65% έως το 2020, όπως έχει πετύχει ολόκληρη η Ευρώπη.

Συγκεκριμένα:

-Να εφαρμόσουμε την μόνη συμβατή με την πολιτική της ΕΕ πρόταση, για την διαχείριση των απορριμμάτων. Πρόταση με ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος από την κατασκευή των εργοστασίων διαχείρισης σύμμικτων απορριμμάτων που θέλει να επιβάλλεται.
-Να μην υιοθετήσουμε την απαρχαιωμένη μέθοδο της καύσης σκουπιδιών.
-Να μην αγοράσουμε μηχανήματα απαξιωμένης τεχνολογίας ταφής και καύσης τα οποία είναι ξεπερασμένα και δεν εναρμονίζονται με τις Ευρωπαικές Οδηγίες.
-Να μην καίμε τα απορρίμματα που είναι κοινωνικός πόρος, αλλά να αξιοποιήσουμε για κοινωνικό όφελος.

Οι περιφέρειες πρέπει να εφαρμόσουν τις φιλικές προς το περιβάλλον Ευρωπαϊκές πολιτικές διαχείρισης και να απορρίψουν την απαρχαιωμένη πολιτική. Αυτό παραμένει ανοικτό και είναι στο χέρι μας! Οι επικείμενες περιφερειακές εκλογές θα καθορίσουν αν τελικά η ισχυρή διαπλοκή των εθνικών εργολάβων θα επιβάλλει την πολιτική της ή εάν θα πορευτούμε άμεσα και αποφασιστικά στον περιβαλλοντικά ορθό δρόμο διαχείρισης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο, προστατεύοντας την υγεία των πολιτών. 

Επιμέλεια: Ευγενία Χατζηγεωργίου
alterthess.gr

 Από το To debate της aftodioikisi.gr για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Aπόστολος Τζιτζικώστας, Γιάννης Ιωαννίδης (ΝΔ), Δέσποινα Χαραλαμπίδου (ΣΥΡΙΖΑ), Γιάννης Ζιώγας (ΚΚΕ) και Μάρκος Μπόλαρης (ΔΗΜΑΡ) παίρνουν μέρος στο debate της aftodioikisi.gr για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και απαντούν στις ίδιες ερωτήσεις σε μία προσπάθεια να ενημερώσουν  τους ψηφοφόρους για τις θέσεις τους και να τους πείσει ο καθένας από την πλευρά του ότι είναι ο καταλληλότερος για την θέση του Περιφερειάρχη. Η μόνη ερώτηση που διαφέρει είναι η πρώτη στην οποία ο νυν περιφερειάρχης καλείται να κάνει αυτοκριτική γιατην θητεία του ενώ οι υπόλοιποι υποψήφιοι να κρίνουν τα υπέρ και τα κατά της θητείας Τζιτζικώστα. Σημειώνουμε ότι στείλαμε τις ερωτήσεις σε όλους τους υποψηφίους.

Ακολουθούν οι απαντήσεις του Μάρκου Μπόλαρη:

 

ΑρχείοΝέων