Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Συνεντεύξεις - Ομιλίες

Tα αλυτρωτικά στοιχεία στα σχολικά εγχειρίδια της γειτονικής χώρας είναι πιο έντονα κυρίως στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, δίνοντας την αίσθηση στους μαθητές πως υπάρχει μία «χαμένη πατρίδα» κάτω από τα νότια σύνορά τους η οποία όπως απεικονίζεται στους χάρτες, εκτείνεται έως και τη Δυτική Ελλάδα και βρέχεται από το Αιγαίο. Υπάρχει οικειοποίηση ακόμη και αρχαιολογικών ευρημάτων και μνημείων, όπως η Μακεδονική Φάλαγγα, ο Ήλιος της Βεργίνας, η εικόνα του Φίλιππου Β’, επισημαίνει ο υφυπουργός Εξωτερικών  Μάρκος Μπόλαρης, σε συνέντευξη του στο «GRTimes».

stibaktaki Συνέντευξη στην Αννίτα Στιβακτάκη και στο GRTIMES

Ο επικεφαλής του ελληνικού τμήματος στη Μεικτή Διεπιστηµονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – ΠΓ∆Μ, παρουσιάζει αναλυτικά τα σημεία  της  καταρχήν συμφωνίας που επήλθε μεταξύ των εμπειρογνωμόνων, ενόψει της νέας  σχολικής  χρονιάς. Διαβεβαιώνει ότι μετά  την κύρωση της Συμφωνίας  των Πρεσπών από τα Κοινοβούλια των δύο χωρών, οι Έλληνες εμπειρογνώμονες εξετάζουν πλέον  τα σχολικά βιβλία της γείτονος, γραμμή προς γραμμή.

Ερωτηθείς εάν θα εξεταστούν αλλαγές και στα ελληνικά βιβλία, εφόσον ζητηθούν, τονίζει ότι στα ελληνικά βιβλία δεν υπάρχει ούτε αλυτρωτισμός ούτε αναθεωρητισμός, αλλά εάν τεθούν ανάλογα αιτήματα, θα  συζητηθούν με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κύριε Υπουργέ, μετά την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών και από  την ελληνική Βουλή, προφανώς η συζήτηση που έχει ανοίξει  για την απάλειψη αλυτρωτικών  στοιχείων και προπαγανδιστικού περιεχομένου από τα βιβλία  της γείτονος θα εισέλθει σε  πιο  εξειδικευμένη και συγκεκριμένη βάση. Τι έχει καταρχήν ζητηθεί από την πλευρά μας και τι έχει συμφωνηθεί;

Η Μεικτή ∆ιεπιστηµονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – ΠΓ∆Μ συγκροτήθηκε σύμφωνα µε το άρθρο 8 (5) της Συμφωνίας των Πρεσπών και συμμετέχουν σε αυτήν δεκατέσσερα µέλη από τις δύο χώρες, όπου έχω αναλάβει επικεφαλής του ελληνικού τμήματος. Οι δύο χώρες συμφώνησαν την αφαίρεση αλυτρωτικών, αναθεωρητικών, προπαγανδιστικών και συνάμα αντιεπιστημονικών στοιχείων τα οποία εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και τη διδακτέα ύλη. Η Επιτροπή συνεδρίασε στις 2 Νοεµβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη, στην οποία οι δύο πλευρές αρχικά συζητήσαμε τη διαδικασία υλοποίησης της Συμφωνίας των Πρεσπών, κατά γράµµα, σεβόμενοι επίσης το διεθνές δίκαιο.

Επειδή δεν προλαβαίνουμε να εξετάσουμε όλα τα σχολικά βιβλία έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο να έχει απαλειφθεί κάθε αναφορά στην αρχαία Ελλάδα, αρχαίο Μακεδονικό Πολιτισμό κ.λ.π., και επειδή υπάρχει ο φόβος μιας μακροχρόνια διαδικασίας όπως στην αλβανική συζήτηση όπου φτάσαμε τα 16-17 χρόνια, η ελληνική πλευρά έθεσε τρία ζητήματα.

α)Τα αναλυτικά προγράμματα που θα εκδώσει το Υπουργείο Παιδείας για τη διδακτέα ύλη του 2019-2020, να δίνουν σαφείς οδηγίες στους δασκάλους και καθηγητές ότι δεν θα διδαχθεί τίποτα το οποίο να έχει αναφορά στην αρχαία Ελλάδα, αρχαίο Μακεδονικό Πολιτισμό, αρχαία ελληνική φιλοσοφία και ιστορία, τον Μέγα Αλέξανδρο, Φίλιππο Β’, Αριστοτέλη, Βεργίνα κ.λ.π. Θα αναφέρεται σε ό,τι ρητά συμφωνήθηκε στις Πρέσπες.

β) Θα πρέπει να αφαιρεθούν από όλα τα βιβλία, δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου, κάθε εικόνα, σύμβολο, σχέδιο, φωτογραφία που σχετίζεται με τα ανωτέρω.

γ) Θα πρέπει να αφαιρεθεί κάθε χάρτης που αποτυπώνεται ο αλυτρωτισμός και αναθεωρητισμός, με απεικόνιση της «Μεγάλης Μακεδονίας».

Σε όλα αυτά που θέσαμε, υπήρξε συμφωνία από την άλλη πλευρά.

Η δεύτερη συνάντηση της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδος – ΠΓΔΜ που οι αρχικές πληροφορίες  ανέφεραν ότι  θα πραγματοποιηθεί στα Σκόπια εντός του Ιανουαρίου, έχει προγραμματιστεί;

Η επιτροπή συνεδρίασε στις 2 Νοεμβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη και η δεύτερη συνάντηση θα λάβει χώρα στα μέσα Φεβρουαρίου στην Δοϊράνη.

Ποια είναι συγκεκριμένα  τα ζητήματα στην  ατζέντα της ελληνικής πλευράς που θα θέσετε  σε αυτή τη συνάντηση;

Έχει δρομολογηθεί ότι συμφωνήθηκε στην πρώτη συνάντηση. Κάνουμε προγραμματισμό για να συζητήσουμε κεφάλαιο προς κεφάλαιο τα θέματα που αφορούν τα βιβλία ιστορίας του Δημοτικού. Έπειτα θα συνεχίσουμε με τα βιβλία του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Οι προπαγανδιστικές αναφορές στην αρχαία ελληνική ιστορία, διαπερνούν το σύνολο των σχολικών βιβλίων στην ΠΓΔΜ ή είναι  εντονότερες στα βιβλία συγκεκριμένων τάξεων;

Τα αλυτρωτικά στοιχεία στα σχολικά εγχειρίδια της γειτονικής χώρας είναι πιο έντονα κυρίως στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου. Αλλά σημασία έχει πως συμφωνήσαμε πως θα απαλειφθούν όλα και από παντού.

Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει «εικόνα» αυτών των βιβλίων; Τα έχετε εξετάσει; Κι αν ναι δώστε μας  κάποια παραδείγματα για το εύρος  της προπαγάνδας.

Τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής που εξετάζουν τα σχολικά βιβλία έχουν πλήρη γνώση του τι διδάσκεται. Η ομάδα αποτελείται από εξαιρετικούς καθηγητές που έχουν γνώση της σλαβικής ιστορίας, και γνωρίζουν καλά το σλαβικό γλωσσικό ιδίωμα που ομιλείται στη γειτονική μας χώρα, και έχουν ξεκινήσει την εξέταση των βιβλίων γραμμή προς γραμμή. Τα σχολικά αυτά βιβλία, βιβλία αντικατοπτρίζουν τις αναφορές του, έως τώρα Συντάγματος της χώρας, δίνοντας την αίσθηση στους μαθητές πως υπάρχει μία «χαμένη πατρίδα» κάτω από τα νότια σύνορά τους η οποία όπως απεικονίζεται στους χάρτες, εκτείνεται έως και τη Δυτική Ελλάδα και βρέχεται από το Αιγαίο. Παράλληλα, εκτός από την ψευδή και πλήρως ανιστόρητη οικειοποίηση του του Μακεδονικού πολιτισμού και των συμβόλων του, υπάρχει οικειοποίηση ακόμη και αρχαιολογικών ευρημάτων και μνημείων, όπως η Μακεδονική Φάλαγγα, ο Ήλιος της Βεργίνας, η εικόνα του Φίλιππου Β’ και άλλα. Μνημεία και ευρήματα τα οποία ανακαλύφθηκαν από σπουδαίους Έλληνες αρχαιολόγους και συναντάμε στην Πέλλα, το Δίον, τη Θεσσαλονίκη και εκτίθενται στα μουσεία μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως συντελούνταν επί 70 χρόνια και έως τώρα, μία παραχάραξη της ιστορίας χάριν προπαγάνδας, που οδηγούσε σε εσφαλμένες αντιλήψεις και ψύχωνε ακραίες φωνές μέσα στη χώρα.  Αυτή είναι η μεγάλη επιτυχία της συμφωνίας αυτής. Αυτό το κράτος προσέρχεται στις Πρέσπες και ρητά παραιτείται από την απίστευτη ανιστόρητη, αντιεπιστημονική, αντιακαδημαϊκή προπαγάνδα όλων των προηγούμενων χρόνων, και αποποιείται αυτά τα ψέματα. Καταγράφεται πλέον, ως σλαβική εθνότητα που ομιλεί σλαβικά. Και αυτή είναι η ευθύνη  της επιτροπής μας. Η προσαρμογή στην επιστημονική αλήθεια. Υπογραμμίζω εδώ, ότι ο λαός αυτός βρίσκεται δίπλα μας εδώ και 1200 χρόνια και πλέον, με τον οποίο, ιδιαίτερα μετά τον εκχριστιανισμό τους, συνυπήρξαμε ειρηνικά, τόσο κατά τους χρόνους της Ανατολικής Ρωμέικης Αυτοκρατορίας, όσο και μετά την Οθωμανική.

Με  τους ανιστόρητους χάρτες  εντός κι εκτός σχολικών βιβλίων  τι προβλέπεται;

Όλοι οι αλυτρωτικοί και αναθεωρητικοί χάρτες, χάρτες ανιστόρητοι και αντιεπιστημονικοί, έχει συμφωνηθεί ότι αφαιρούνται από τα βιβλία. Αυτή είναι μεγάλη επιτυχία της συμφωνίας. Έρχονται αυτοί οι άνθρωποι και λένε από μόνοι τους, ότι εμείς ως Σλάβοι, δεν έχουμε καμία δουλειά με αυτά, και πως αυτό το οποίο διακινήθηκε τα τελευταία 70 χρόνια είναι προϊόν μιας προπαγάνδας που είχε σκοπιμότητες.

Θα θέσετε  χρονοδιαγράμματα στην άλλη πλευρά για τη διόρθωση  των βιβλίων;

Θέλουμε να τελειώσουμε τις εργασίες με ποιότητα και αποτελεσματικότητα στο συντομότερο δυνατό. Όπως σας είπα, έχοντας την εμπειρία της δυσχέρειας παρεμφερούς επιτροπής που εξετάζει τα σχολικά εγχειρίδια της Αλβανίας, και για το λόγο ότι τα εξετάζει γραμμή προς γραμμή, συνεδριάζει κοντά στα 17 χρόνια. Επιχειρούμε την επίσπευση των αλλαγών, ώστε από την επόμενη σχολική χρονιά να τηρούνται οι τρείς όροι που θέσαμε. Ήδη έχουμε μπει στη φάση όπου τα σχολικά βιβλία εξετάζονται γραμμή προς γραμμή.

Εκτός από τις φωτογραφίες και  τα σύμβολα  που παραπέμπουν στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, με τα κείμενα τι θα γίνει;

Όπως οι εικόνες, τα σύμβολα και οι χάρτες, όλα τα αλυτρωτικά, αντιεπιστημονικά και αναθεωρητικά κείμενα θα απαλειφθούν. Τα κείμενα, όπως συμφωνήθηκε, με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας στα αναλυτικά προγράμματα δεν θα διδαχθούν. Στη συνέχεια, για κάθε βιβλίο που θα συμφωνείται η ύλη, θα επανατυπώνεται.

Πως  θα διασφαλιστεί ότι ναι μεν τα βιβλία, θα διορθωθούν κάποια στιγμή, αλλά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές  δεν θα «ξεφύγουν» από τη διδακτέα ύλη;

Η καλύτερη διασφάλιση για το ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα διδάσκουν την ύλη που περιέχεται στα βιβλία και την ύλη που θα τους δίνει το Υπουργείο Παιδείας της γειτονικής χώρας, με τα αναλυτικά προγράμματα διδακτέας ύλης, είναι ότι αυτός ο λαός, αυτή η χώρα, έχει επιλέξει την ευρωπαϊκή προοπτική. Φυσικά σε αυτή τη μεγάλη διαδικασία, οι πολίτες, οι πολιτικοί, το κράτος, ο τομέας της εκπαίδευσης θα πρέπει να προσαρμοστούν στην ευρωπαϊκή λογική, στην οποία δεν έχει χώρο ούτε ο αλυτρωτισμός ούτε ο αναθεωρητισμός.

Τα μνημεία που επίσης  προβλέπεται να απομακρυνθούν από δημόσιους χώρους εμπίπτουν στις αρμοδιότητες  της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής;

Τα μνημεία δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Μεικτής ∆ιεπιστηµονικής Επιτροπής  Εμπειρογνωμόνων, αλλά είναι αντικείμενο της ίδιας της συμφωνίας. Τα μνημεία αυτά ήδη απομακρύνονται και θα απομακρυνθούν ολοσχερώς. Εκτός των μνημείων, ήδη έχουμε τις μετονομασίες οδών με το όνομα του Μέγα Αλέξανδρου, όπως και μετονομασία του αεροδρομίου της πόλης των Σκοπίων. Παράδειγμα αποτελεί η μετονομασία του αυτοκινητόδρομου που διασχίζει όλα τη γειτονική χώρα, από «Αλέξανδρος ο Μακεδόνας» σε «Φιλία».

Εάν  η γείτονα ζητήσει αλλαγές και στα ελληνικά  βιβλία, θα εξεταστούν;

Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε πως στα ελληνικά βιβλία δεν υπάρχει ούτε αλυτρωτισμός ούτε αναθεωρητισμός. Φυσικά αν ζητηθούν αλλαγές θα τις συζητήσουμε βέβαια, με βάση το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θέτει συγκεκριμένους κανόνες σε αυτά τα ζητήματα. Να σημειώσω εδώ, πως όλα όσα δημοσιεύτηκαν σε ιστοσελίδες η μεταδόθηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς και δελτία ειδήσεων, για δήθεν απαιτήσεις της άλλης πλευράς, ο Βασίλειος Β’ ο Βουλγαροκτόνος να μην ονοµάζεται πλέον έτσι στα ελληνικά εγχειρίδια, ή να μην διδάσκεται πλέον ο Μακεδονικός Αγώνας, είναι απολύτως ψευδή. Είναι αποκυήματα κάποιας νοσηρής φαντασίας.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από το GR TIMES και μπορείτε να το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://www.grtimes.gr/synenteuxeis/markos-mpolaris-se-grtimes-gr-choris-alytrotismoys-apo

Ό,τι συμφωνήσαμε με τους βόρειους γείτονές μας ισχύει. Δεν έχουν καμία προοπτική αν δεν σεβαστούν το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αλλά θα το σεβαστούν, δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Μάρκος Μπόλαρης στο Πρώτο Πρόγραμμα και στους Θάνο Σιαφάκα και Γιώργο Νερούτσο.

«Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια διεθνής συμφωνία, η οποία έχει υπογραφεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Είναι μια διεθνής συμφωνία, η οποία υπερισχύει του Συντάγματος, και οι αλλαγές οι οποίες έγιναν είναι αποτύπωση αυτής της Συμφωνίας στο Σύνταγμα της ΠΓΔΜ» 

 

Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια διεθνής συμφωνία, η οποία έχει υπογραφεί υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Είναι μια διεθνής συμφωνία, η οποία υπερισχύει του Συντάγματος, και οι αλλαγές οι οποίες έγιναν είναι αποτύπωση αυτής της Συμφωνίας στο Σύνταγμα της ΠΓΔΜ» υποστήριξε, σε παρέμβαση του στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχετικό νομοσχέδιο ο υφυπουργός Εξωτερικών, Μάρκος Μπόλαρης. «Αυτό σημαίνει πως αυτός ο λαός και αυτή η χώρα, με τη νοοτροπία που έχει επικρατήσει, αυτήν τη στιγμή, κατά πλειοψηφία, έχει αποφασίσει να κινηθεί σε μια ευρωπαϊκή προοπτική» σημείωσε και πρόσθεσε: «Συνεπώς, τη διεθνή αυτή Συμφωνία και τις αλλαγές του Συντάγματος -στην πορεία της χώρας προς την ΕΕ- την επιβεβαιώνει, τη διασφαλίζει και θα την ελέγχει η ΕΕ, η οποία θα ανοίγει τα επιμέρους κεφάλαια για την ένταξή της στην ΕΕ. Συνεπώς, οι φοβίες που εκφράζονται από την αντιπολίτευση για όλα αυτά τα ζητήματα δεν λαμβάνουν υπόψη ότι η χώρα αυτή έχει μια ισχυρότατη θέληση, που έχει σχέση με την οικονομία και με την προοπτική της, με το πώς θα σταθεί οικονομικά και επειδή κατανοεί ότι το μέλλον της εξαρτάται από την ευρωπαϊκή της πορεία».

Ο υφυπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε και στην υπόθεση των βιβλίων. «Η συμφωνία προβλέπει επιτροπή αντίστοιχη με επιτροπές που υπάρχουν και σε άλλα κράτη. Μια επιτροπή, όπως αυτή που συγκρότησαν Γερμανία και η Γαλλία για να λύσουν ζητήματα διαφορών που είχαν εμφιλοχωρήσει μέσα στα σχολικά βιβλία. Είναι μια επιτροπή, όπως αυτή που έχουμε για να λύσουμε προβλήματα που έχουμε με την Αλβανία. Τέτοια επιτροπή προβλέπει και η Συμφωνία των Πρεσπών που συζητούμε σήμερα» τόνισε και εξήγησε: «Αυτή η επιτροπή έχει εντολή από τη Συμφωνία, από την κυρίαρχη βούληση, δηλαδή, των δύο κυβερνήσεων, να λύσει τα ζητήματα που υπάρχουν και αφορούν αλυτρωτισμό και αναθεωρητισμό στα σχολικά εγχειρίδια. Η επιτροπή αυτή συνεδρίασε μια φορά στη Θεσσαλονίκη και θα συνεδριάσει και πάλι τις επόμενες ημέρες σε πόλη στη γειτονική χώρα».

Ο κ. Μπόλαρης επανέλαβε ότι έχει ήδη αποφασιστεί, στο πλαίσιο αυτής της επιτροπής, να αφαιρεθούν από τα σχολικά βιβλία της γείτονος τα κεφάλαια που περιλαμβάνουν αλυτρωτισμούς και αναθεωρητισμούς. Σε πρώτη φάση στα αναλυτικά προγράμματα που θα βγάλει το υπουργείο Παιδείας από την πΓΔΜ, θα δώσει εντολή «κανένα κεφάλαιο, από αυτά τα κεφάλαια της προπαγάνδας, των προηγούμενων δεκαετιών, που ήταν ανιστόρητα και αναφέρονταν στην αρχαία μακεδονική ιστορία, στον Μ. Αλέξανδρο, στον Αριστοτέλη, να μην διδαχθούν» είπε ο υφυπουργός και ενημέρωσε ότι στη βάση των αποφάσεων της Επιτροπής «τα βιβλία που θα διανεμηθούν τον Σεπτέμβριο στα παιδιά δεν θα έχουν φωτογραφίες, σύμβολα, αρχαία ελληνικά, που παραπέμπουν στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό και θα αφαιρεθούν όλοι οι χάρτες με τους αλυτρωτισμούς της δήθεν μεγάλης Μακεδονίας».

«Αυτά είναι συμφωνημένα. Δεν έβαλαν, από την ΠΓΔΜ, κανένα θέμα για τα δικά μας βιβλία. Είναι απολύτως ψευδές ότι ζήτησαν να αφαιρεθούν, από τα ελληνικά βιβλία, κεφάλαια για τον Βουλγαροκτόνο και τον Παύλο Μελά» επισήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών και εξήγησε ότι η ίδια η Ελλάδα έθεσε και θα αφαιρέσει σημεία από κάποιους χάρτες, όπως έχει υποχρέωση με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο. «Για παράδειγμα, όπου στον χάρτη αναγράφεται Φιλιππούπολη, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές διατάξεις, πρέπει να αναγράφεται με το όνομα που έχει η πόλη στη χώρα που ανήκει. Επειδή δεν απευθύνεται στο ελληνικό κοινό, θα αναγράφεται εντός παρενθέσεως Φιλιππούπολη. Το ίδιο για το Μοναστήρι, το ίδιο για την Αδριανούπολη. Εξάλλου, δεν χρειάζονται παρεμβάσεις στα ελληνικά βιβλία γιατί είναι απαλλαγμένα από αλυτρωτισμούς και αναθεωρητισμούς» υπογράμμισε ο κ. Μπόλαρης.

 

Δημοσιεύτηκε στα Νέα : https://www.tanea.gr/2019/01/24/politics/parliament/mpolaris-i-symfonia-ton-prespon-yperisxyei-tou-syntagmatos-tis-pgdm/

"Ναι, η Μακεδονία είναι ελληνική, όπως και η Ήπειρος και η Θράκη, αλλά έχουμε τη Β. Ήπειρο στην Αλβανία, τη Β. Θράκη στη Βουλγαρία και την Α. Θράκη στην Τουρκία και τη Β. Κύπρο ματωμένη".

"Εάν εμείς παριστάνουμε τη στρουθοκάμηλο ή ομφαλοσκοπούμε τότε μπορούμε να κάνουμε ανέξοδα κηρύγματα πατριωτισμού" τόνισε ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης, κατά τη συζήτηση της Συμφωνίας των Πρεσπών, στην ολομέλεια της Βουλής επισημαίνοντας "πως έχει πολύ μεγάλη σημασία να ξέρουμε ότι το κρίσιμο για να βγάλουμε άποψη είναι από πιο σημείο θέασης βλέπουμε τα πράγματα".

Ο κ. Μπόλαρης εξήγησε τη σημασία που έχει το να μπει στο "πλάνιο" της συζήτησης το γεωπολιτικό περιβάλλον, η Τουρκία, ο πόλεμος στη Συρία, η διάλυση της Λιβύης, η τεράστια ένταση μέσα στα Βαλκάνια, η κόντρα των Σέρβων με τους Αλβανούς και το Κόσοβο, η κρίση στην Κριμαία.

Απαντώντας στο ερώτημα αν η Μακεδονία είναι μία και ελληνική είπε ότι "αυτό εξασφαλίζει η συνθήκη" επισημαίνοντας ότι "θα πρέπει να βάλουμε την λογική στο τραπέζι" καθώς και η Ήπειρος, του Πύρρου και της Ολυμπιάδας της μάνας του Αλέξανδρου, είναι ελληνική αλλά πάνω από αυτήν βρίσκεται η Β. Ήπειρος που με διεθνείς συνθήκες είναι εκτός της χώρας.

Επ αυτού ο υφυπουργός Εξωτερικών κάλεσε όσους λένε ότι είναι ευρωπαϊστές "να ξεκαθαρίσουν εάν το όνομα μας είναι η ψυχή μας". Και τόνισε: "Το όνομα μας είναι και η Ήπειρος, το όνομα μας είναι και Θράκη. Γιατί και η Θράκη είναι μία και είναι ελληνική".

Υπογράμμισε δε ότι, "ναι, το όνομα μας είναι η ψυχή μας και η Μακεδονία είναι ελληνική, αλλά η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτό που σήμερα είναι μέσα στα γεωγραφικά μας όρια, όπως τα περιγράφουν διεθνείς συνθήκες". "Το Μελένικο λοιπόν είναι στη βουλγαρική Μακεδονία και η Πελαγονία, το Μοναστήρι είναι στην πρώην Γιουγκοσλαβία", "οι Μητροπόλεις όλες ήταν του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και η Πελαγονία και η Στόβη και τα Σκόπια. Και αυτοί οι άνθρωποι είχαν αναφορές ρωμαίικες" είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στην κοινή διαδρομή με αυτούς τους λαούς στην περιοχή μέσα στους αιώνες.

"Έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορούμε να αφήσουμε λίγο τις στρατηγικές ελληνικής καθαρότητας και να αναλογιστούμε ότι μπορεί στα τελευταία 70 χρόνια, κάτω από σκοπιμότητες- οι οποίες βλέπανε έξοδο στη θάλασσα, στα λιμάνια, τη Θεσσαλονίκη- να χρησιμοποιήθηκε το όνομα με όρους αντιεπιστημονικούς, ανιστόρητους, με όρους καπηλείας της ιστορίας.

Ο κ. Μπόλαρης τόνισε ότι είδε την αγωνία και δεν αμφισβητεί τα κίνητρα της, ωστόσο, διαβεβαίωσε ότι "θα τηρηθούν οι συνθήκες"από τους βόρειους γείτονές μας: "Αυτοί που θέλουνε να μπουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην πιο σκληρή γραφειοκρατία του κόσμου, φυσικά και θα τηρήσουν τους όρους αυτής της συμφωνίας" είπε χαρακτηριστικά.

Ειδική, λεπτομερή αναφορά έκανε επ αυτού στην μεικτή επιτροπή της οποίας προΐσταται που ασχολείται με την άρση από τα βιβλία, όλων των αλυτρωτικών, και αναθεωρητικών, και ανιστόρητων στοιχείων, μιλώντας και για "μια εξαιρετική παραπληροφόρηση" στον Τύπο γύρω από αυτή την επιτροπή.

Παράλληλα αναφέρθηκε στα συμφωνηθέντα των δύο πλευρών από τις πρώτες συνεδριάσεις: πρώτον την ρητή εντολή στους εκπαιδευτικούς από την επόμενη σχολική χρονιά πως δεν θα διδαχθεί κανένα μάθημα το οποίο έχει αναφορές στην Αρχαία Ελλάδα, το Μακεδονικό Πολιτισμό, στην ιστορία μας, τη φιλοσοφία και σε ό,τι προπαγανδιστικό, αντιεπιστημονικό και ανιστόρητο υπήρχε μέσα στα βιβλία. Δεύτερον την εξάλειψη εικόνων, συμβόλων, φωτογραφιών, σχεδίων που έχουν σχέση με τα προηγούμενα και τρίτον την εξάλειψη χαρτών που εμφανίζουν Μεγάλη Μακεδονία.

Η άλλη πλευρά, όπως είπε, δεν ζήτησε τίποτα καθώς "εμείς δεν έχουμε προβλήματα στα βιβλία μας, γιατί αυτά όλα έχουνε περάσει από τα κόσκινα της Ευρωπαϊκής Ένωσης" υπενθυμίζοντας σε όποιους φοβούνται για την τήρηση των συμφωνηθέντων ότι με την αίτησή τους για ένταξη στην ΕΕ αυτά όλα θα περάσουν από "κόσκινο".

"Συνεπώς, υπάρχει εξασφάλιση για αυτά τα ζητήματα. Απόλυτη" υπογράμμισε ο κ. Μπόλαρης κάνοντας λόγο για προφάσεις άρνησης "με δεδομένα τα τέσσερα σημεία στα οποία είχε συμφωνήσει η ελληνική πολιτική ηγεσία, τα οποία είχε θέσει στα διεθνή fora και στην Ευρώπη και στο ΝΑΤΟ και ήταν γνωστά για τη σύνθετη ονομασία, τον γεωγραφικό προσδιορισμό, το erga omnes, την εξάλειψη του αλυτρωτισμού".

"Θέλω να πω" κατέληξε ο υφυπουργός Εξωτερικών "πως αυτές οι γραμμές του πατριωτισμού έχουν δοκιμαστεί παλαιότερα. Αυτό το κράτος που σε λίγο θα κλείσει 200 χρόνια, στην πιο μεγάλη του στιγμή, στην πιο καλή στιγμή, υπέγραψε μια συμφωνία στο Παρίσι, με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, των Σεβρών, που τότε λέχθηκε ότι έκανε μία Ελλάδα δύο ηπείρων και πέντε θαλασσών. Ο άρρωστος κομματισμός, ο άρρωστος φανατισμός, ο δήθεν πατριωτισμός, την άλλη μέρα όπλισε τα χέρια δολοφόνων, που τον κυνηγούσαν στο Παρίσι σαν να ήταν εγκληματίας, στην καλύτερη στιγμή για το κράτος.

Έχει σημασία, για να ξέρουμε ποιος λέει και ποιος κατηγορεί σήμερα, και ποιους".

 

Παρακολουθήστε την ομιλία του Μάρκου Μπόλαρη στην Ολομέλεια της Βουλής

 

ΑρχείοΝέων