Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Τα νέα του Μάρκου Μπόλαρη

Συνεντεύξεις - Ομιλίες

“Νομίζω ότι χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας ότι είναι άλλο πράγμα η παράταξη και άλλο πράγμα το κόμμα”, είπε ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης, μιλώντας στον Realfm 97,8 και τους Δημήτρη Καμπουράκη και Στεφανία Κασίμη.

«Σεβόμαστε τις διεθνείς συμφωνίες και τις τηρούμε» δήλωσε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης. «Πάνω από τους Ευζώνους είναι οι κάτοικοι της Β. Μακεδονίας, είναι Σλάβοι, μιλούν σλαβικά και θέλουμε να είναι φίλοι μας» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:

«Όπως πάνω από την Ήπειρο υπάρχει η βόρεια Ήπειρος, όπως πάνω από τη Θράκη υπάρχει η βόρεια Θράκη, όπως ανατολικά της Θράκης έχουν την ανατολική Θράκη και πάνω από τη Μακεδονία έχουμε τη Βόρεια Μακεδονία».

Θα πρέπει τα πράγματα να μην τα βλέπουμε με στενότητα αλλά να βλέπουμε συνολικά σημείωσε ο κ. Μπόλαρης.

«Πρέπει να περάσουμε την πορεία μας και τη δράση μας στο μέλλον. Από τη στιγμή που παραδέχθηκαν ότι δεν έχουν καμία σχέση με την αρχαία μας ιστορία, ότι είναι σλάβοι, έλυσαν το υπαρξιακό τους ζήτημα, παραδέχθηκαν ότι μιλούν σλαβικά, άνοιξαν οι δίοδοι για να συνεργαστούμε» υπογράμμισε.

Η πολιτική των εθνικών συμφερόντων δεν μπορεί να οδηγείται από τον απομονωτισμό και την εχθρικότητα προς πάντες, ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης μιλώντας απόψε στην Επιτροπή Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, για το σχέδιο νόμου «Κύρωση του Πρωτοκόλλου στη Συνθήκη του Βορείου Ατλαντικού για την Προσχώρηση της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας»

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός είχε την πρωτοβουλία να αναδείξει το θέμα αυτό ξανά στην παγκόσμια κοινότητα», τόνισε ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάρκος Μπόλαρης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Χάλκη. 

Tα αλυτρωτικά στοιχεία στα σχολικά εγχειρίδια της γειτονικής χώρας είναι πιο έντονα κυρίως στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, δίνοντας την αίσθηση στους μαθητές πως υπάρχει μία «χαμένη πατρίδα» κάτω από τα νότια σύνορά τους η οποία όπως απεικονίζεται στους χάρτες, εκτείνεται έως και τη Δυτική Ελλάδα και βρέχεται από το Αιγαίο. Υπάρχει οικειοποίηση ακόμη και αρχαιολογικών ευρημάτων και μνημείων, όπως η Μακεδονική Φάλαγγα, ο Ήλιος της Βεργίνας, η εικόνα του Φίλιππου Β’, επισημαίνει ο υφυπουργός Εξωτερικών  Μάρκος Μπόλαρης, σε συνέντευξη του στο «GRTimes».

stibaktaki Συνέντευξη στην Αννίτα Στιβακτάκη και στο GRTIMES

Ο επικεφαλής του ελληνικού τμήματος στη Μεικτή Διεπιστηµονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – ΠΓ∆Μ, παρουσιάζει αναλυτικά τα σημεία  της  καταρχήν συμφωνίας που επήλθε μεταξύ των εμπειρογνωμόνων, ενόψει της νέας  σχολικής  χρονιάς. Διαβεβαιώνει ότι μετά  την κύρωση της Συμφωνίας  των Πρεσπών από τα Κοινοβούλια των δύο χωρών, οι Έλληνες εμπειρογνώμονες εξετάζουν πλέον  τα σχολικά βιβλία της γείτονος, γραμμή προς γραμμή.

Ερωτηθείς εάν θα εξεταστούν αλλαγές και στα ελληνικά βιβλία, εφόσον ζητηθούν, τονίζει ότι στα ελληνικά βιβλία δεν υπάρχει ούτε αλυτρωτισμός ούτε αναθεωρητισμός, αλλά εάν τεθούν ανάλογα αιτήματα, θα  συζητηθούν με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κύριε Υπουργέ, μετά την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών και από  την ελληνική Βουλή, προφανώς η συζήτηση που έχει ανοίξει  για την απάλειψη αλυτρωτικών  στοιχείων και προπαγανδιστικού περιεχομένου από τα βιβλία  της γείτονος θα εισέλθει σε  πιο  εξειδικευμένη και συγκεκριμένη βάση. Τι έχει καταρχήν ζητηθεί από την πλευρά μας και τι έχει συμφωνηθεί;

Η Μεικτή ∆ιεπιστηµονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – ΠΓ∆Μ συγκροτήθηκε σύμφωνα µε το άρθρο 8 (5) της Συμφωνίας των Πρεσπών και συμμετέχουν σε αυτήν δεκατέσσερα µέλη από τις δύο χώρες, όπου έχω αναλάβει επικεφαλής του ελληνικού τμήματος. Οι δύο χώρες συμφώνησαν την αφαίρεση αλυτρωτικών, αναθεωρητικών, προπαγανδιστικών και συνάμα αντιεπιστημονικών στοιχείων τα οποία εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και τη διδακτέα ύλη. Η Επιτροπή συνεδρίασε στις 2 Νοεµβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη, στην οποία οι δύο πλευρές αρχικά συζητήσαμε τη διαδικασία υλοποίησης της Συμφωνίας των Πρεσπών, κατά γράµµα, σεβόμενοι επίσης το διεθνές δίκαιο.

Επειδή δεν προλαβαίνουμε να εξετάσουμε όλα τα σχολικά βιβλία έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο να έχει απαλειφθεί κάθε αναφορά στην αρχαία Ελλάδα, αρχαίο Μακεδονικό Πολιτισμό κ.λ.π., και επειδή υπάρχει ο φόβος μιας μακροχρόνια διαδικασίας όπως στην αλβανική συζήτηση όπου φτάσαμε τα 16-17 χρόνια, η ελληνική πλευρά έθεσε τρία ζητήματα.

α)Τα αναλυτικά προγράμματα που θα εκδώσει το Υπουργείο Παιδείας για τη διδακτέα ύλη του 2019-2020, να δίνουν σαφείς οδηγίες στους δασκάλους και καθηγητές ότι δεν θα διδαχθεί τίποτα το οποίο να έχει αναφορά στην αρχαία Ελλάδα, αρχαίο Μακεδονικό Πολιτισμό, αρχαία ελληνική φιλοσοφία και ιστορία, τον Μέγα Αλέξανδρο, Φίλιππο Β’, Αριστοτέλη, Βεργίνα κ.λ.π. Θα αναφέρεται σε ό,τι ρητά συμφωνήθηκε στις Πρέσπες.

β) Θα πρέπει να αφαιρεθούν από όλα τα βιβλία, δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου, κάθε εικόνα, σύμβολο, σχέδιο, φωτογραφία που σχετίζεται με τα ανωτέρω.

γ) Θα πρέπει να αφαιρεθεί κάθε χάρτης που αποτυπώνεται ο αλυτρωτισμός και αναθεωρητισμός, με απεικόνιση της «Μεγάλης Μακεδονίας».

Σε όλα αυτά που θέσαμε, υπήρξε συμφωνία από την άλλη πλευρά.

Η δεύτερη συνάντηση της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδος – ΠΓΔΜ που οι αρχικές πληροφορίες  ανέφεραν ότι  θα πραγματοποιηθεί στα Σκόπια εντός του Ιανουαρίου, έχει προγραμματιστεί;

Η επιτροπή συνεδρίασε στις 2 Νοεμβρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη και η δεύτερη συνάντηση θα λάβει χώρα στα μέσα Φεβρουαρίου στην Δοϊράνη.

Ποια είναι συγκεκριμένα  τα ζητήματα στην  ατζέντα της ελληνικής πλευράς που θα θέσετε  σε αυτή τη συνάντηση;

Έχει δρομολογηθεί ότι συμφωνήθηκε στην πρώτη συνάντηση. Κάνουμε προγραμματισμό για να συζητήσουμε κεφάλαιο προς κεφάλαιο τα θέματα που αφορούν τα βιβλία ιστορίας του Δημοτικού. Έπειτα θα συνεχίσουμε με τα βιβλία του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Οι προπαγανδιστικές αναφορές στην αρχαία ελληνική ιστορία, διαπερνούν το σύνολο των σχολικών βιβλίων στην ΠΓΔΜ ή είναι  εντονότερες στα βιβλία συγκεκριμένων τάξεων;

Τα αλυτρωτικά στοιχεία στα σχολικά εγχειρίδια της γειτονικής χώρας είναι πιο έντονα κυρίως στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου. Αλλά σημασία έχει πως συμφωνήσαμε πως θα απαλειφθούν όλα και από παντού.

Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει «εικόνα» αυτών των βιβλίων; Τα έχετε εξετάσει; Κι αν ναι δώστε μας  κάποια παραδείγματα για το εύρος  της προπαγάνδας.

Τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής που εξετάζουν τα σχολικά βιβλία έχουν πλήρη γνώση του τι διδάσκεται. Η ομάδα αποτελείται από εξαιρετικούς καθηγητές που έχουν γνώση της σλαβικής ιστορίας, και γνωρίζουν καλά το σλαβικό γλωσσικό ιδίωμα που ομιλείται στη γειτονική μας χώρα, και έχουν ξεκινήσει την εξέταση των βιβλίων γραμμή προς γραμμή. Τα σχολικά αυτά βιβλία, βιβλία αντικατοπτρίζουν τις αναφορές του, έως τώρα Συντάγματος της χώρας, δίνοντας την αίσθηση στους μαθητές πως υπάρχει μία «χαμένη πατρίδα» κάτω από τα νότια σύνορά τους η οποία όπως απεικονίζεται στους χάρτες, εκτείνεται έως και τη Δυτική Ελλάδα και βρέχεται από το Αιγαίο. Παράλληλα, εκτός από την ψευδή και πλήρως ανιστόρητη οικειοποίηση του του Μακεδονικού πολιτισμού και των συμβόλων του, υπάρχει οικειοποίηση ακόμη και αρχαιολογικών ευρημάτων και μνημείων, όπως η Μακεδονική Φάλαγγα, ο Ήλιος της Βεργίνας, η εικόνα του Φίλιππου Β’ και άλλα. Μνημεία και ευρήματα τα οποία ανακαλύφθηκαν από σπουδαίους Έλληνες αρχαιολόγους και συναντάμε στην Πέλλα, το Δίον, τη Θεσσαλονίκη και εκτίθενται στα μουσεία μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως συντελούνταν επί 70 χρόνια και έως τώρα, μία παραχάραξη της ιστορίας χάριν προπαγάνδας, που οδηγούσε σε εσφαλμένες αντιλήψεις και ψύχωνε ακραίες φωνές μέσα στη χώρα.  Αυτή είναι η μεγάλη επιτυχία της συμφωνίας αυτής. Αυτό το κράτος προσέρχεται στις Πρέσπες και ρητά παραιτείται από την απίστευτη ανιστόρητη, αντιεπιστημονική, αντιακαδημαϊκή προπαγάνδα όλων των προηγούμενων χρόνων, και αποποιείται αυτά τα ψέματα. Καταγράφεται πλέον, ως σλαβική εθνότητα που ομιλεί σλαβικά. Και αυτή είναι η ευθύνη  της επιτροπής μας. Η προσαρμογή στην επιστημονική αλήθεια. Υπογραμμίζω εδώ, ότι ο λαός αυτός βρίσκεται δίπλα μας εδώ και 1200 χρόνια και πλέον, με τον οποίο, ιδιαίτερα μετά τον εκχριστιανισμό τους, συνυπήρξαμε ειρηνικά, τόσο κατά τους χρόνους της Ανατολικής Ρωμέικης Αυτοκρατορίας, όσο και μετά την Οθωμανική.

Με  τους ανιστόρητους χάρτες  εντός κι εκτός σχολικών βιβλίων  τι προβλέπεται;

Όλοι οι αλυτρωτικοί και αναθεωρητικοί χάρτες, χάρτες ανιστόρητοι και αντιεπιστημονικοί, έχει συμφωνηθεί ότι αφαιρούνται από τα βιβλία. Αυτή είναι μεγάλη επιτυχία της συμφωνίας. Έρχονται αυτοί οι άνθρωποι και λένε από μόνοι τους, ότι εμείς ως Σλάβοι, δεν έχουμε καμία δουλειά με αυτά, και πως αυτό το οποίο διακινήθηκε τα τελευταία 70 χρόνια είναι προϊόν μιας προπαγάνδας που είχε σκοπιμότητες.

Θα θέσετε  χρονοδιαγράμματα στην άλλη πλευρά για τη διόρθωση  των βιβλίων;

Θέλουμε να τελειώσουμε τις εργασίες με ποιότητα και αποτελεσματικότητα στο συντομότερο δυνατό. Όπως σας είπα, έχοντας την εμπειρία της δυσχέρειας παρεμφερούς επιτροπής που εξετάζει τα σχολικά εγχειρίδια της Αλβανίας, και για το λόγο ότι τα εξετάζει γραμμή προς γραμμή, συνεδριάζει κοντά στα 17 χρόνια. Επιχειρούμε την επίσπευση των αλλαγών, ώστε από την επόμενη σχολική χρονιά να τηρούνται οι τρείς όροι που θέσαμε. Ήδη έχουμε μπει στη φάση όπου τα σχολικά βιβλία εξετάζονται γραμμή προς γραμμή.

Εκτός από τις φωτογραφίες και  τα σύμβολα  που παραπέμπουν στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, με τα κείμενα τι θα γίνει;

Όπως οι εικόνες, τα σύμβολα και οι χάρτες, όλα τα αλυτρωτικά, αντιεπιστημονικά και αναθεωρητικά κείμενα θα απαλειφθούν. Τα κείμενα, όπως συμφωνήθηκε, με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας στα αναλυτικά προγράμματα δεν θα διδαχθούν. Στη συνέχεια, για κάθε βιβλίο που θα συμφωνείται η ύλη, θα επανατυπώνεται.

Πως  θα διασφαλιστεί ότι ναι μεν τα βιβλία, θα διορθωθούν κάποια στιγμή, αλλά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές  δεν θα «ξεφύγουν» από τη διδακτέα ύλη;

Η καλύτερη διασφάλιση για το ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα διδάσκουν την ύλη που περιέχεται στα βιβλία και την ύλη που θα τους δίνει το Υπουργείο Παιδείας της γειτονικής χώρας, με τα αναλυτικά προγράμματα διδακτέας ύλης, είναι ότι αυτός ο λαός, αυτή η χώρα, έχει επιλέξει την ευρωπαϊκή προοπτική. Φυσικά σε αυτή τη μεγάλη διαδικασία, οι πολίτες, οι πολιτικοί, το κράτος, ο τομέας της εκπαίδευσης θα πρέπει να προσαρμοστούν στην ευρωπαϊκή λογική, στην οποία δεν έχει χώρο ούτε ο αλυτρωτισμός ούτε ο αναθεωρητισμός.

Τα μνημεία που επίσης  προβλέπεται να απομακρυνθούν από δημόσιους χώρους εμπίπτουν στις αρμοδιότητες  της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής;

Τα μνημεία δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Μεικτής ∆ιεπιστηµονικής Επιτροπής  Εμπειρογνωμόνων, αλλά είναι αντικείμενο της ίδιας της συμφωνίας. Τα μνημεία αυτά ήδη απομακρύνονται και θα απομακρυνθούν ολοσχερώς. Εκτός των μνημείων, ήδη έχουμε τις μετονομασίες οδών με το όνομα του Μέγα Αλέξανδρου, όπως και μετονομασία του αεροδρομίου της πόλης των Σκοπίων. Παράδειγμα αποτελεί η μετονομασία του αυτοκινητόδρομου που διασχίζει όλα τη γειτονική χώρα, από «Αλέξανδρος ο Μακεδόνας» σε «Φιλία».

Εάν  η γείτονα ζητήσει αλλαγές και στα ελληνικά  βιβλία, θα εξεταστούν;

Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε πως στα ελληνικά βιβλία δεν υπάρχει ούτε αλυτρωτισμός ούτε αναθεωρητισμός. Φυσικά αν ζητηθούν αλλαγές θα τις συζητήσουμε βέβαια, με βάση το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θέτει συγκεκριμένους κανόνες σε αυτά τα ζητήματα. Να σημειώσω εδώ, πως όλα όσα δημοσιεύτηκαν σε ιστοσελίδες η μεταδόθηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς και δελτία ειδήσεων, για δήθεν απαιτήσεις της άλλης πλευράς, ο Βασίλειος Β’ ο Βουλγαροκτόνος να μην ονοµάζεται πλέον έτσι στα ελληνικά εγχειρίδια, ή να μην διδάσκεται πλέον ο Μακεδονικός Αγώνας, είναι απολύτως ψευδή. Είναι αποκυήματα κάποιας νοσηρής φαντασίας.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε από το GR TIMES και μπορείτε να το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://www.grtimes.gr/synenteuxeis/markos-mpolaris-se-grtimes-gr-choris-alytrotismoys-apo

ΑρχείοΝέων